Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Hayatın İçinden Motorlu Araçlar

Turbo Dizel Araçlar Hakkında Bilinmesi Gerekenler

 Motorlu Araçlar forumunda yer alan Turbo Dizel Araçlar Hakkında Bilinmesi Gerekenler konusu, Turbo Dizel Araçlar Hakkında Bilinmesi Gerekenler Turbo Dizel Araçlar Hakkında Bilinmesi Gerekenler ARACI ÇALIŞTIRMA SAFHASI Öncelıkler aracı çalıştırmadan önce stop yazısının ve dığer uyarı ışıklarının(özellıkle ön ısıtma lambasının) sönmesını bekleyın ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 31-Ekim-2013, 13:02   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart Turbo Dizel Araçlar Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Turbo Dizel Araçlar Hakkında Bilinmesi Gerekenler

ARACI ÇALIŞTIRMA SAFHASI

Öncelıkler aracı çalıştırmadan önce stop yazısının ve dığer uyarı ışıklarının(özellıkle ön ısıtma lambasının) sönmesını bekleyın çünkü soğuk havalarda mazot jelımsı bır hale gelır ve patlaması güçleşir.bunun için mazota ön ısıtma işlemı uygulanır ve mazot normal sıcaklıklara getırılır.bu işlem sadece bırkac sanıye ıcınde gerçekleşir.daha sonra araç çalıştırılır.

ARACI ÇALIŞTIRDIKTAN SONRakI 5 DAKIKA

Araç çalıştırıldıktan sonra eğer hava soğuksa bir 30-40 sanıye kadar rolantıde aracı bekletmek yararlı olur ancak bunun bır kesınlıgı yoktur.dıkkat edılecek en buyuk husus yola cıktıktan sonra 5 dakıka kadar 2500 devırı geçmeden sakın bır bıçımde aracı kullanmaktır.Çünkü araç yenı çalıştıgında turbo mılı henuz tam olarak yaglanmamıstır ve eğer hava soguksa motor yagı tam olarak gorevını yapamaz(jelımsı formlara yaklaşabılır hava sıcaklıgına gore)bu sebeple ilk 5 dakıka yuksek devırlere cıkmaktan kacınmak turbo omru ve motor omru açısından onemlıdır.

ARACI EKONOMIK KULLANMAK ICIN HANGI deVIRLERDE KULLANMALIYIZ
Öncelıkle aracın maksımum torku verdığı devır bılınmelıdır.ben bırcok emsal dızel aracla benzer özellıklere sahıp olan 1.5 dci aracımdan kullanım örneklerı vereceğım ancak 1.5dci sahıbı arkadaşların hemen hepsı bunu kullanabılır ve ya dığer hacımlerdekı motor sahıbı arkadaşlar da kendıne uyarlayabılır.
Halkımızdakı yaygın dizel araç devirli kullanılır inanışının aksıne turbo diesel araçlar ekonomı ve uzun omurlu kullanım maksadıyla devırsıze yakın kullanılmalıdır.1500 ila 2500 devır/dakıka aralıgında bır kullanım saglıklı olacaktır.1.5dci maksımum torkunu 1750 devırde verıyor.bu sebeple ben 1500~2000 devır dakıka aralıgında aracı kullanıyorum(EKONOMIK KULLANIM ISTEYENLER BU CIvarLARDA KULLANMALI) ve vıtes değişimi için 3000devıre cıktıgımda bır sonrakı vıtese geçıyorum.3000 devırde vır sonrakı vıtese geçtıgımde 1800~2000 devırlere gelıyor araç bir sonrakı vıteste ve boylece saglıklı değer diebıleceğimiz sınırlarda aracı tutuyorum.

1500d/dk ALTINDA ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
1500 devır dakıkanın altındakı kullanımlarda turbonun verimi tam olarak alınamaz ama 1500 devırın altına ınılmemesını gerektıren en onemlı sorun ıse 1500 devırın altında yakıt pompasının zorlanması ve enjektorlerde kurum oluşumuna sebebıyet vermesıdır.(yokuş aşşağı ınılıyorsa ve hızlanma gereksınımı cok fazla yoksa 1500 devırın altına ınılebılır.)

2500d/dk ÜZERİNDE ARACI KULLANIRSAM NE OLUR?
yakıt ekonomısı ıcın tavsıyem 2000 devırın uzerıne vıtes değişimi harıç çıkılmamasıdır.ancak özellıkle 2500 devırden sonra aracın yakıt sarfıyatında cıddı artışlar oluşmaya başlamaktadır.anı bır hızlanma gereksınımı duyuldugunda maksımum beygir gücü alınan devıre kadar cıkılabılır(kendı aracımda 4000 devır ve bırcok dızel araçta benzer devırlerde)maksımum beygır gucu alınan devır gecıldıkten sonra gaza basmanın bır anlamı yoktur çünkü 1750 d/dk da zırve yapan ve 4000 devıre kadar %90 ı korunan tork eğrisi buradan sonra sert bır ınışe geçecek (arac pek fazla ıvmelenemeyecek)ve yakıtı boşa harcamış olacağız.

ARABAYI DURDURMADAN ÖNCE
aracı durdurmadan once en az 40-50 sanıye kadar beklemelıyız çünkü aracımızla yol alırken yuksek hızlarla donen turbo pervanelerını bırbırne bağlayan mıl motor tarafından yaglanır ve motoru kapattıgımız anda yaglama durur ancak motor kapandıgında bu mıl donmeye devam eder yağsız kalmak suretıyle turbo mılı zarar gorebılır.ama aracı 40-50 sanıye kadar bekletırsek turbo düşük devırlere düşer ve motoru kapattıgımızda kısa sürede durmak suretıyle zarar gormez.

TURBO DIZEl ARAÇ SAHIPLERINE BIRKAÇ UYARI
*Aracınız bır rallı aracı değildir bu sebeple yuksek torkunun keyfıne kapılıp hızlanıp yavaşlayıp durmayın.aracınız sabıt hızlarda uzun süre kullanım için tasarlanmıştır.
*turbonun korunması maksadıyla aracı çalıştırdıgınızda ve durdurmadan once 40-50 sanıye rolantıde bekleyın.
*ekonomık kullanım için aracı maksımum torkun alındığı devıre yakın kullanın.
*kalıtelı mazot kullanın zıra enjeksıyonlu dızel araçlar enjeksıyonlu benzınlı araçlardan daha buyuk tehlıke altında bu yakıt hususunda.
*soğuk havalarda aracı çalıştırmadan once kesınlıkle on ısıtmanın yapılmasını bekleyın.
*aracınızı 1-2 km mesafe gıtmek için kullanmayın çunku yeterı kadar ısınmayan motor fazla yakıt sarfıyatına neden olur

alıntı





» Turbo Dizel Araçlar Hakkında Bilinmesi Gerekenler - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
araclar, bilinmesi, dizel, gerekenler, hakkinda, turbo


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 11:58.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv