![]() |
|
![]() ![]() |
|
Seçenekler | Stil |
![]() |
#1 (permalink) |
|
![]() Lastik Kontrolünde Atlanmaması Gereken Noktalar
Güvenli sürüş için lastikler büyük önem taşır. Lastik bakımının güvenilir, yeterli ve doğru ekipmanla donatılmış bakım merkezlerinde, yetkin servis görevlileri tarafından yapılması gerekir. Lastik kontrolünün doğru yapılmaması ise hayati risk taşıyan kazalara yol açabilir. Bu nedenle lastik kontrolünde dikkat edilmesi gereken püf noktalar vardır. Lastik Kontrolünde Önemli Ayrıntılar: Lastiklerin diş derinliklerine dikkat edilmelidir. Diş derinliği azalmış lastikler su tahliyesi yapamadığı için fren mesafesinin uzar. Lastiklerdeki 3 mm’lik minimum diş derinliği güvenlik sınırı olarak kabul edilir. Kışın ise, bu derinliğin 4 mm olması gerekir. Kış lastiklerini seçerken orjinal ebatların dışına çıkmayın. Geniş tabanlı kış lastiğine yönelmek karlı ve buzlu zeminde yola daha az tutunabilirler lastikler olduğu için yanlıştır. Yağışlı havadan dolayı yollarda oluşabilecek çukurlar lastikler için büyük tehlike yaratır. Çukurlara ani ve hızlı düşüşlerde lastikler jantla zemin arasında sıkışacağı için arızalar meydana gelebilir. Sulu zeminlere aşırı hızla girildiğinde lastikler kızaklamaya maruz kalabilir. Direksiyon hakimiyetinin yitirilmesi sonucu ise araç kontrolden çıkabilir. Tekrar kullanılmak amacıyla sökülen ve saklanmak istenen lastikler jantlı olarak üst üste, jantsız olarak ise, dik muhafaza edilmelidir. Karlı ve buzlu zeminde kalkma, durma ve direksiyon hamleleriniz yavaş olmalıdır. Yaz lastiklerinin yere temas eden yüzeyi 7 derecenin üstünde sertleşmeye başlar. Dolayısıyla ıslak ve soğuk yolda yeterli kavrama sağlamaz. Kış lastikleri ise yapılarındaki doğal kauçuk ve silica karışımı sayesinde düşük ısılarda daha yüksek randıman verir. Kışın yaz lastikleriyle fren mesafesi uzar, virajda araç dışarıya doğru daha fazla savrulur, araçlarda önden veya arkadan kaymalar artar. Bu nedenle kış lastiği kullanılması sürüş güvenliği açısından büyük önem taşır. Kış lastikleri Ekim ile Nisan ayları arasında kullanılabilir. Kış lastikleri, sadece karda veya buzda değil 7 derecenin altındaki tüm hava ve yol şartlarında gereklidir. Tweet ![]() » Lastik Kontrolünde Atlanmaması Gereken Noktalar - www.forumana.com
|
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz. |
Etiketler |
atlanmamasi, gereken, kontrolunde, lastik, noktalar |
Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Stil | |
|
Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.Com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.Com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.Com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir. |