Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Hayatın İçinden Motorlu Araçlar

Motorlarda “Avans” Nedir? Niçin Uygulanır?

 Motorlu Araçlar forumunda yer alan Motorlarda “Avans” Nedir? Niçin Uygulanır? konusu, Motorlarda “Avans” Nedir? Niçin Uygulanır? Motorlarda “Avans” Nedir? Niçin Uygulanır? Günümüzde araçlar ve kullandıkları motor çeşitleri çok farklı biçimlerde kullanıcıların karşısına çıkıyor. Teknoloji bir yana dursun, motor alanındaki gelişmeleri takip ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 03-Ağustos-2016, 21:54   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart Motorlarda “Avans” Nedir? Niçin Uygulanır?

Motorlarda “Avans” Nedir? Niçin Uygulanır?

Günümüzde araçlar ve kullandıkları motor çeşitleri çok farklı biçimlerde kullanıcıların karşısına çıkıyor. Teknoloji bir yana dursun, motor alanındaki gelişmeleri takip etmek dahi ayrı bir uğraş gerektiriyor. Motor teknolojisinde hedef, daima daha çevreci, uzun ömürlü, ekonomik ve aynı zamanda da üzerine yüklenecek görevi de yerine en iyi şekilde getirebilecek şekilde dizaynlar ve iyileştirmeler yapmaktır. Bu yazımızda değineceğimiz “Supap zamanlaması” ve “avans” ilişkisi de, ekonomi ve performans açısından düşünülmüş güzel bir uygulamadır.

Klasik 4 zamanlı, içten yanmalı, sıralı 4 silindirli (şahin, doğan vb. araç motoru buna birer örnektir) bir motoru teorik olarak incelediğimizde; 4 zamanlı bir çevrimin tamamlanıp motordan güç elde edilebilmesi için krankın bir çevrim boyunca 2 tur ve buna bağlı egzantirik milinin ise 1 tur dönmesi gerekmektedir. Ancak teoride farz edilen bu genellemeler, gerçek motorda biraz farklıdır.

Yandaki şekilde 5994_supab_zamanlamasigörüleceği üzere emme supabı tam olarak piston Ü.Ö.N. (üst ölü nokta)’de iken değil de, ondan birkaç derece önce açılar. Bundaki amaç, emme manifoldunda hazır bekleyen karışım veya havanın atalet momentinden dolayı harekete geçme gecikmesini telafi etmektir. Pistonun Ü.Ö.N.’ye gelmeden belirli bir derece öncesinde açılan emme supabı sayesinde gazlar, henüz Ü.Ö.N.’ye ulaşmış ve A.Ö.N. (alt ölü nokta)’ye doğru harekete geçmiş olan pistonun üstünde kalan hacme dolmaya başlar. Böylece emme zamanında yaşanması kaçınılmaz olan atalet kaynaklı gecikme telafi edilmiş olur. Bunun sonucunda motorun volümetrik verimi artar. Günümüzde kullanılan motorlar düşünüldüğünde yüksek devirlerde çok yaralı bir uygulamadır.

Yine benzer biçimde, diyagramda görüldüğü üzere egzoz zamanlamasında da avans ve gecikme vardır. Egzoz supabına avans verilmesindeki amaç, yine benzer sebeple atalet momenti etkisinden kurtularak, yanma zamanı sonucu silindir içindeki zararlı gazların azami şekilde dışarı atılmaya çalışılmasıdır.

Sonuç olarak, avans kavramı vazgeçilmez bir uygulama olarak kabul görmüş ve motor üreticilerinin hepsi tarafından uygulanır olmuştur. Bu konuda farklı teknolojiler de geliştirenler olmuştur. VTEC, VVTİ, vanos vb. değişken supap zamanlamalı sistemleri barındıran motorlar vardır.





» Motorlarda “Avans” Nedir? Niçin Uygulanır? - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
motorlarda, nedir, nicin, uygulanir, “avans”


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:34.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv