Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Hayatın İçinden Motorlu Araçlar

TDI , TSI , FSI , TFSI nedir, neye göre sınıflandırılır ?

 Motorlu Araçlar forumunda yer alan TDI , TSI , FSI , TFSI nedir, neye göre sınıflandırılır ? konusu, TDI , TSI , FSI , TFSI nedir, neye göre sınıflandırılır ? TDI , TSI , FSI , TFSI nedir, neye göre sınıflandırılır ? Dizel Motor: TDI : Turbo Diesel ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 03-Ağustos-2016, 21:55   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart TDI , TSI , FSI , TFSI nedir, neye göre sınıflandırılır ?

TDI , TSI , FSI , TFSI nedir, neye göre sınıflandırılır ?

Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:
FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection

Motor Çeşitleri ve Beygir Güçleri:
FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI
1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 170 hp (GT)

TDi
1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp

Ülkeden ülkeye motorun programlaması değiştiği için,küçük farklılıklar görülebilir. Buradakiler,Türkiye 'deki seçenekler hakkında olanlar ..

Gelelim anlanlarına ;

TDI:Turbocharged Direct Injection (turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu)
Volkswagen AG 'nin patentini aldığı kısaltma.Volkswagen Lupo 3l 'de kullanılan versiyonu,etki derecesi en yüksek tdi motordur.Zira,yakıtın içindeki enerjinin %45 'ini harekete çevirir,

FSI:Fuel Stratified Injection (direkt benzin enjeksiyonu)
Bu motorda, yakıt standart motordaki gibi manifolda değil, yanma odasına püskürtülür. Enjektörlerin basıncı, modern dizel motorlarda (tdi 'larda yani) olduğu gibi tek bir depoda biriktirilir. Manifolda püskürtme yapılan sistemlerde,enjeksiyon basıncı 4 bar seviyelerindeyken, FSI 'da bu rakam 10 bar seviyelerine ulaşır. Her emme manifoldunda bulunan ve tumble adı verilen hareketli levhalar,manifoldun içinden silindirlere doğru ilerleyen havaya sarmal bir hareket verirler. Piston kafasının dalgayı andıran özel formu sayesinde,ateşlenmeye hazır hava-yakıt karışımı,bujinin yakın çevresinde toplanabilir.Tüm bunların asıl amacı ise tek,düşük yakıt tüketimi,

TFSI:Turbo Fuel Stratified Injection (Turbo beslemeli direkt benzin enjeksiyonlu motor.)
Yeni nesil TFSI motorda yakıt, talebe bağlı olarak kontrol edilen yüksek basınçlı bir pompa ile sağlanan bir ortak yakıt sistemi yoluyla püskürtülüyor. Emme supaplarının arasında yer alan bir enjektörle yakıt doğrudan yanma odasına milisaniyelik hassasiyetle ve 110 bara varan basınçla püskürtülüyor.Yakıt/hava karışımı yanma odasında bütünüyle homojen bir şekilde dağıtılıyor. Bu da TFSI motoru diğer motorlardan ayıran ve bütün motor devirlerinde yüksek performans sağlayan en önemli özelliği oluyor.

Düşük sürtünmeli supap iteceklerine sahip silindir başlıkları, atmosferik beslemeli FSI motorlara göre daha fazla hava akışı sağlayan değiştirilmiş bir emme manifoldu şekline sahip. Bu da hem daha yumuşak çalışma hem de daha iyi vuruntu direnci ve verimlilik sağlıyor. Bu sayede turbo motor 10.5:1 'lik sıkıştırma oranına ulaşıyor. Böylelikle hem atmosferik beslemeli hem de konvansiyonel turbo motorlara göre termodinamik verimliliğin arttırılmasında önemli bir rol oynuyor.

Motor bloğu GG 25 gri dökme demirden üretiliyor; bu madde hem yüksek basınca dayanıklılık hem de mükemmel ses özellikleri sağlıyor. Kütlesi dengelenmiş bir aktarım sistemi ses özelliklerini daha da geliştiriyor. Krank milinin iki katı hızda dönen iki dengeleyici şaft da motorun sakinlik özelliğini telafi ediyor. Motor gücü krank mili tarafından üçgen bir zincirler aktarılıyor; bu zincir hem yağ pompasını hem de dengeleyici şaftları hareket ettiriyor. Bu önlemler sonucunda dört silindirli turbo beslemeli bir motor için çok iyi titreşim özellikleri elde edilebiliyor.

Maksimum tork değeri olan 280 Nm, 1800 d/d ile 5000 d/d arasında elde edilebiliyor. Bu son derece geniş tork eğrisi, bir yandan çok az vites değiştirerek düşük yakıt tüketimiyle kullanmayı, bir yandan da güçlü bir hızlanma ve anında güç elde etmek için çok hafif bir gaz pedalı hareketinin yeterli olmasını sağlıyor.

TSI: Çift şarjlı (turbo ve supercharger) direkt enjeksiyonlu motor.
160 Hp gücündeki TSI motor, 1500 - 4000 devir arasında 230 Nm. tork üretirken, 170 hp. seçeneğinin ürettiği güç 1750 - 4500 devir aralığında 240 Nm 'dir. Her iki motor seçeneğinde de maksimum tork değerinin geniş olması sayesinde dinamik sürüş için hızlanırken,vites değiştirmeye gerek duyulmuyor olması sürüş keyfinin kesintisiz olarak yaşanmasını sağlar.

Diğer motor seçenekleri ile karşılaştırıldığında, 1.4 litrelik TSI motorda oluşan yüksek basınç ve sıcaklık nedeniyle,dayanıklılığı maksimum düzeye taşımak adına bazı ilave korumalar geliştirilmiştir.Örneğin,yüksek yanma ısısı ve basınca karşı silindir bloğu grafit lamelli gri dökme demir ile imal edilerek dayanıklılık artırılmış, soğutma sistemi geliştirilmiş ve triger kayışı yerine metal zincir kullanılmıştır.(Burası önemli bir nokta,Scirocco sahipleri nedense hep de bakımlara gidecekken sorarlar ; Bizde triger var mı yok mu ? Yoktur,triger kayışı yerine zincir vardır!!)

TSI, tüm devirlerde etkili ve aynı zamanda yakıt tasarrufu da sağlayacak mükemmel bir kombinasyonu ifade etmektedir. Alt devirlerde kompresörle kontrolü ele alan ve daha sonra turboşarjla etkili olan bir yükleme tertibatının birleşimi olan ve başka örneği bulunmayan yüksek bir mühendislik harikasıdır..


Bunlarda TSI Araçların Arkasında Bulunan, Aracının Motor Gücünü Belirten Renkler ve Anlamları :

2.0TSI 2.0 210 HP mono turbocharged (2.0 motor ve Üç harfde kırmızı)

TSI 1.4 160 HP twincharger ( supercharger/kompressor + turbocharger ) (1.4 motor Üç harfde kırmızı)

TSI 1.4 122 HP mono turbocharged (1.4 S ve I kırmızı)

TSI 1.2 105 HP mono turbocharged (1.2 sadece I kırmızı)


Not:


Phaeton, Passat ve Transporter'ın bazı modellerinde;
2.5 TDI iki kırmızı 130
2.5 TDI üç kırmızı 174

Golf 6 'larda;
TSI 1.4 160 HP Twincharger
TSI 1.4 122 HP Mono Turbocharged





» TDI , TSI , FSI , TFSI nedir, neye göre sınıflandırılır ? - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
fsi, gore, nedir, neye, siniflandirilir, tdi, tfsi, tsi


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:47.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv