Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Hayatın İçinden Motorlu Araçlar

Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler

 Motorlu Araçlar forumunda yer alan Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler konusu, Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen Bujilerin maksimum araçların 10 ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 19-Ağustos-2016, 13:52   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler

Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler

Ateşleme enerjisini yanma odasına taşıyarak elektrotların arasında oluşan elektrik atlaması ile sıkışmış hava yakıt karışımını ateşleyen Bujilerin maksimum araçların 10 bin kilometre bakımında temizlenmesi, kullanım şartlarına göre 15 bin İle30 bin kilometre arası değiştirilmesi gerekmektedir.
Bujilerin ömrünü etkileyen unsurlar kötü yakıt ve motor sistemi ayarları olabilir. Genellikle araçların yaptığı teklemeler, artış gösteren yakıt sarfiyatı, geç hızlanma bujiden kaynaklanan sorunlar olabildiğinden bujilerin bakımı ve temizliği önemlidir. Bujiler Her Araca Ve Modele Göre Değişiklik Gösterebilir Aracınızın Bujilerini Değiştirirken Mutlaka Katalog Değerlerine Uygun Bujileri Seçiniz .

. Aracınız uygun vites ve hızda Sürün

Maksimum tork civarı değiştirmelisiniz. Yaklaşık 3000 devir veya biraz geçerken.

. Yakıt Filtresini Zamanında Değiştirin

Benzinli araçlar için; 30-40 bin km de bir değiştirilmelidir. Dizel araçlar için ise her peryodik bakımda&yağ değişim zamnında değiştirilmelidir. Bilindiği üzere dizel yakıtlar benzine nazaran daha fazla partikül içerdiği için filtrede tıkanmalar daha fazla yaşanabilir.

. Triger Kayışını Zamanında Değiştirin _ (Sadece Triger Kayışlı Araçlar)

Triger Kayışı, motorlarda silindir kapağı içerisinde bulunan egzoz ve emme subaplarını hareket ettiren ekstantrik (Kam) mili ile krank milinin üzerinde bulunan volan dişlisini birbirine bağlayan parçadır.Triger kayışının kopması hem sizi hem motorunuzu üzecek bir durumdur.Triger kayışı özellikle ikinci el araç aldığınızda üzerinde daha fazla durulması gereken bir konudur , triger kayışı ve gergi rulmanının birlikte zamanında değiştirilmesi şarttır.Triger kayışı yapımında cam elyaf maddesi kullanılarak sağlamlığı arttırılmıştır. Yaklaşık olarak 1.5 ton yük taşıma kapasitesine sahiptir. Ancak buna rağmen sürekli metal dişlilere sürtündüğünden dişleri ve yüzeyi aşınıp ansızın kopabiliyor.Triger koptuğu anda motordan çok farklı sesler (dizel motorlar gibi) gelip egzoz dan siyah dumanlar çıkmaya başlar bu durumda motor hemen durdurulmalı ve olası hasar en aza indirilmelidir. Triger koptuğu an subaplar en son durumlarında kalacağı için pistonlar tarafından darbe alacak bu darbelerle subaplar ya kırılacak ya eğilecektir.Bu da size bir hayli masraf açacaktır.Triger kayışının değiştirilmesi 40.000 ile 60.000 km arasında olmaktadır.Triger değişirken gergi rulmanınında değiştirilmesi gerekmektedir.

. Subap Ayarını Zamanında Yaptırın (Subap Ayarlı Araçlar İçin)

Sübap ayarı aracınızın motoru için hayati öneme sahiptir. Öncelikle motorunuzun sübap ayarına ihtiyacı olup olmadığına birlikte bakalım. Eğer sübap sesi (şık şık şeklinde duyulur ,biri birine çok hızlı çarpan iki metal sesi verir) geliyorsa ,motorunuz çekmiyorsa ,çok yakıyorsa sübap ayarınız gevşek olabilir. Eğer motorunuz gaza bastığınız halde sanki birisi geri çekiyormuşcasına zorlanıyorsa ,gaz yemiyorsa ,çok yakıyor ve hızlanamıyorsa ,yokuş aşağı viteste iken serbest bıraktığınızda olması gerekenden az hızlanıyorsa ve sabahları zor çalışıyorsa sübap ayarınız sıkı olabilir.

. Yağ Değişiminde Yağ Filtresini de Değiştirin

aracın önünü aşağı bakacak şekilde bırakılır altına girecek kadar yerin olmalıdır.önce koruma plastiklerini vidayla sökülür. Sonra bi leğen Veya 5 lt yag alacak kadar bir kap. tıpanın altına getirilir ve yagı bosaltılır.. 10 dakika 15 dakika bekledikten sonra bir miktar yag boslatılır yaklasık 100-200 gr. Sonra yag filtresi sokülür. Yag filtesi ve tapa tekrardan takılır. Daha sonra 4lt yag bosaltılır ancak sonuna dogru dikkat etmemiz gerekir zira üst çizgiyi geçmesin..
Not: Yag degisirken filtrede degisir. filtre için kelepçe açıcak vardır, tıpa için alyan vardır özeldir. 8 yada 10 numara karedir.

. Jikle Çok Çekiliyken Hareket etmeyin (Karbüratörlü Benzinli Araçlar)

Jikle, benzinli motorlarda, motorun soğukken ilk çalıştırılması sırasında kullanılır.
Karbüratörlü eski tip motorlarda rastlanan bu sistem, mekanik yani elle kumanda edilen ya da elektronik yani kendiliğinden devreye giren şekillerde bulunabilir

. Motor Soğutma Suyunu Kontrol Edin & . Motorda 4 Mevsim Antifiriz Kullanın

0 Derece ve altında radyatör suyuna katılarak suyun donmasını önleyen kimyasal madde.
Antifiriz radyatörü ve soğutma sistemini pas ve korozyondan korumak amacıyla kullanılmaktadır.
Türkiye iklim koşullarında maksimum koruma için % 33 ila % 50 arasında Antifiriz
kullanımı tavsiye edilmektedir. Karışım yaparken sert sulardan kaçınılması gerekmektedir.
Antifriz eklenmesi veya değiştirilmesine bomometre ile ölçüm yapıldıktan sonra karar
verilmelidir.soğutma sisteminin uzun ömürlü olması için yaz kış 4 mevsim Antifiriz kullanılması
önerilir.Kış aylarında otomobiller için son derece önemli bir koruyucu olan antifriz, bilinenin aksine sadece kış mevsiminde değil 4 mevsim kullanılabiliyor.
Antifiriz;
• motor soğutma suyunun donmasını Önler
• soğutma sisteminin pas ve korozyon yapmasını önler
• soğutma sıvısıyla çalışan sensör lerin doğru çalışmasını sağlar.
• soğutma suyunun hareket ini kolaylaştır.
• soğutma suyunun kaynama derecesini yükseltir.
• Radyatör ün pas yapmasını önler.
• Kalorifer sistemini korur kısa zamanda arıza yapmasını önler.
• 4 mevsim Antifiriz kullanılmalıdır.
• Tercih edilen Antifiriz markalarını kullanın taklit Antifiriz ler motora fayda değil zarar verir.

. Hava Filtresini Zamanında Değiştirin

Hava Filtreleri Motorun İhtiyaç Duyduğu Havanın içerisindeki İstenmeyen Partikülleri Süzer Ve Ateşleme Bölgesine Tamamıyla Tozsuz Havanın Gürültüsüz Bir Şekilde Girmesini Sağlar
Hava filtresi;
¦ Motora gerekli olan havayı temizler
¦ Motor elemanlarını korur
¦ Yakıt/hava karışımını dengeler
¦ Bakım/tamir masraflarında tasarruf sağlar

Not: LPG Li Araçlarda Hava Filtresinin kirlenmesi Motorun Fazla Yakıt Tüketmesine Sebep Olur.

BİLGİ: Benzinli&dizel farketmeksizin ilk çalıştırdıktan sonra 2-3 dk. beklenmesi gerekmektedir. Torbolu araçlarda stop&durdurmadan önce biraz beklemek gerekir. Turbonun türbinleri hala döner durumdadır çünkü. Eğer hemen kapatırsan türbinler yağsız döner aşınma meydana gelir.





» Uzun Ömürlü Motor İçin Tavsiyeler - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
icin, motor, omurlu, tavsiyeler, uzun


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 22:33.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.Com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.Com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.Com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.Com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv