Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Hayatın İçinden Motorlu Araçlar Otomobil

Karşılaştırma

 Otomobil forumunda yer alan Karşılaştırma konusu, Karşılaştırma Karşılaştırma Audi A3 Sedan Ambition 1.4 TFSI S-Tronic VS Mercedes-Benz CLA200 Urban Her ikisi de pazara bomba gibi girdi. Ama mutlaka biri daha iyi… Sizler için gerçek premium kompakt ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 21-Ocak-2014, 16:05   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart Karşılaştırma

Karşılaştırma

Audi A3 Sedan Ambition 1.4 TFSI S-Tronic VS Mercedes-Benz CLA200 Urban




Her ikisi de pazara bomba gibi girdi. Ama mutlaka biri daha iyi… Sizler için gerçek premium kompakt sınıfın liderini seçtik.

Sedan otomobiller Türkiye pazarının önemli bir bölümünü oluşturuyor. Markalar da bu ilgiyi değerlendirmek için bilinen hatchback modellerinin sedan versiyonlarını pazara sundular. Burada hedeflenen en büyük amaç ise kalite ve işlevselliği bir araya getirmek. Mercedes-Benz CLA ve Audi A3 Sedan da bu mantıkla üretilen otomobiller arasında. CLA, CLS serisine ulaşamayanlara alternatif bir çözüm olurken, A3 Sedan ise HB karoserden daha geniş iç ve bagaj hacmi arayanlara hizmeti hedefliyor. CLA, Mercedes’in yeni önden ve dört tekerlekten çekişli modellerinde kullanılan MFA platformunda geliştirilirken, A3 sedan ise MQB platformu üzerinde yükseliyor. Bakalım hangi sedan bu karşılaştırmadan galip çıkacak?

Tasarım

Hiç kuşkusuz ki dış tasarımın galibi CLA. Rakibi A3 Sedan’a göre albenisi yüksek bir görsel sunmuş. A3 Sedan ise daha mütevazı bir tasarım ile karşımıza çıkıyor. Ön bölümdeki tek parça geniş ızgara ve Audi’nin bu işte tahtı kimselere bırakmayan LED far teknolojisi dikkat çeken detaylar arasında. CLA ise A3 Sedan’a göre daha keskin hatlara sahip. Özellikle kaput üzerindeki keskin çizgiler, tampon tasarımı, onun sportif bir duruş sergilemesini sağlamış. İki model de ön ızgarada kullandığı büyük amblem ile kendi markasının güçlü kimliğini nitelemek istemiş. Modeller kullandıkları alaşımlı jantlarıyla sportif karakterini göz önüne çıkarmış. CLA ve A3 Sedan’ın her ikisinde de yan aynalar üzerinde sinyal lambalarına yer vermiş. Burada da kuşkusuz A3 Sedan, LED teknolojisiyle rakibinden bir adım önde. A3 Sedan paralel uzanan tavan çizgisi ve geniş camlarıyla başarılı bir iç mekan sunacağının habercisiyken CLA daha erken alçalan tavan çizgisiyle arkada oturanlara baş mesafesi konusunda sıkıntı yaratacağının sinyallerini veriyor. Arka bölümde iki modelde de kullanılan LED teknolojisi güvenliğin yanı sıra özellikle gece karanlığında sofistike bir görüntü sağlıyor. Ön bölümde olduğu gibi arka tasarımda da sportiflik konusunda CLA bir adım önde. Model bunu gerek tampon gerekse çift çıkışlı krom egzozlarla çok iyi yansıtmış. Audi A3 stop grubunu bagaj kapağı üzerine taşıyarak hem bütünlük hem de geniş yükleme alanı sağlamış. Ancak CLA bu konuda U şeklini andıran bagaj kapağı ile sportiflik algısını yükseltse de yükleme ağzı disiplininde rakibinin gerisinde kalıyor. Boyutlarına baktığımızda Mercedes CLA 200, 4630 mm uzunluğa, 1777 mm genişliğe, 1432 mm yüksekliğe ve 2699 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi A3 Sedan’dan 174 mm daha uzun, 19 mm daha dar, 16 mm daha yüksek, 62 mm daha fazla dingil mesafesine sahip.


İç Mekan

İki model içeride ailesindeki otomobillerin iç mekanlarına benzer bir tasarımla bizleri karşılıyor. Malzeme kalitesi ve işçilik anlamında iki model de kusursuz. A3’te kullanılan dört kollu direksiyon iç mekandaki premium algıyı yükseltirken, CLA’da kullanılan üç kollu direksiyon ise sportiflik sağlamış. Nikelaj detaylar ile iki modelinde iç mekanı şık kılınmış. Ergonomi anlamında iki model de başarılı. Ayrıca direksiyon üzerinden sunulan kumandalar ile otomobillerin mutilmedya ve yol bilgisayarı gibi sistemlerine erişim sağlanıyor. Küçük eşya gözü konusunda da modeller yeteri kadar alan sunmuş. Fakat burada CLA, vites kolunu direksiyon arkasına taşıyarak orta konsolda rakibinden daha geniş bir alanı kullanıma sunmuş. İki modelin de orta konsolunda bilgilendirme ekranı bulunuyor. Yapısı bakımından CLA’da sunulan ekran sonradan eklenmiş gibi dururken, A3 Sedan da ön konsol içine bir tuş yardımıyla gizlenen ekran oldukça kaliteli görünüyor. Ekranlar şanzımanı “R” konumuna aldığınızda da geri park kamerası olarak kullanılabiliyor. Oldukça hoş olan bu detayın CLA’da müzik sistemi kapalıyken çalışmaması ise ilginç. Önde oturan misafirlere iki modelde yeteri kadar alan sunuyor. Arkada ise erken alçalan tavan yapısıyla CLA baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşatıyor. Sadece içerideki baş mesafesi konusunda değil otomobile binişlerde de sorun bulunuyor. Bagaj bölümünde ise dar iç hacmin aksine CLA, rakibi A3 Sedan’a 45 litre fark atarak 470 litre gibi büyük bir hacmi size sunmayı başarıyor. Fakat yükleme ağzının darlığı sebebiyle kullanışlılığı zayıf.


Performans

Mercedes CLA, 1.6 litre turbo, A3 Sedan ise 1.4 litre TFSI motoruyla test konuğumuz oluyor. CLA’nın motoru, 5300 d/d’de 156 Bg güç ve 1250 ila 4000 d/d arasında 250 Nm tork üretirken, A3 Sedan’daki ünite 5000 d/d’de 140 Hp güç, 1500 ila 3500 d/d arasında ise 250 Nm tork değeri sağlıyor. CLA güç değerleriyle 7 ileri çift debriyajlı otomatikleştirilmiş şanzımanı kombine ederek 0-100 Km/s hızlanmasını 8,5 saniye gibi bir zamanda gerçekleştiriyor. Modelin son hızıysa 230 Km/s. A3 Sedan ise 7 ileri S-Tronic (çift debriyajlı otomatikleştirilmiş)şanzımanla, 0-100 Km/s hızlanmasını 8.4 saniyede tamamlarken maksimum 219 Km/s hız değeri sunuyor. Fabrika yakıt tüketim değerlerinde CLA, 5.5 litre karma ortalamaya sahipken, A3 Sedan 4.7 litrelik bir değer sunuyor. İki motor da modellere başarılı bir performans sağlıyor. Ancak sürüşte TSI motor ve S-Tronic şanzıman size daha iyi bir deneyim yaşatıyor. CLA’da sunulan 7 ileri şanzıman şehir içinde geçişlerde sarsıntı yaşatabiliyor. S-Tronic şanzıman ise bu konuda kusursuza yakın. Tüketim anlamında iki otomobilinde oldukça iddialı olduğunu bize gösteriyor. Ancak normal kullanımlarda CLA’da, 7.5 litre A3 Sedan da ise 6.8 litrelik değer elde ettik. Fabrika verilerinde olduğu gibi normal kullanım şartlarında ekonomi savaşının galibi A3 Sedan oluyor.


Konfor ve Yol Tutuşu

Mercedes CLA’da sert, Audi A3 Sedan’daysa orta sertlikte bir süspansiyona yer vermiş. Bu doğrultuda konfor anlamında A3 Sedan öne çıkıyor. Zaten sert süspansiyona sahip olan CLA, birde ince yanaklı lastikler ile konfordan eser bırakmıyor. Yalıtım disiplininde iki modelde yol, rüzgar sesini kabin içine almıyor. Motor sesi konusunda da CLA üst devirlerde iç mekana ufak iniltiler yansıtıyor. Motor sesi duymak isteyenlerin bu konudan rahatsız olmayacağını düşünüyoruz. Konfor konusunda sert süspansiyon CLA için handikap olsa da otomobilin viraj performansını arttırmış. Hisli direksiyonla birleşen bu süspansiyon size rayda gidiyormuşsunuz hissi yaşatıyor. İki modelde sınırları zorlandığında önden kayma yaşatıyor ancak bu kayma A3’de daha da fazla yaşanabiliyor. İki modelde bu kaymaları ESP ile önleyebiliyor. A3’te ESP tamamen kapatılabilirken, CLA’da kapatsanız dahi Mercedes güvenliği elden bırakmıyor.


Euroncap

Euroncap çarpışma testlerine Audi A3 Sedan karoseriyle katılmadı. Çarpışma testlerine giren Hatchback karoseri EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrılmayı başardı. Teste baz versiyonu ile giren A3’nun önden çarpışma testinde yolcu kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin göğüs ve uyluk bölgesinde iyi koruma sağlandı. Audi benzer korumayı farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarladı.
Yan bariyer çarpışma testinde A3 maksimum puanları aldı. Mankenin vücudunun tamamı iyi bir şekilde korundu. Tekrarlı yan direk çarpışma testlerinde mankenin göğüs bölgesini ortalamanın üzerinde koruyan Audi A3, 5 yıldızı rahatlıkla aldı. Audi A3, arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mükemmel bir koruma gösterdi.


Çarpışma esnasında kabini sabit kalan Mercedes-Benz CLA sürücünün göğüs kafesi dışında tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlarken yolcunun sol kaval kemiği dışındaki tüm uzuvlarına maksimum koruma sağlamıştır.
Yandan araç çarpmalarında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlayan Mercedes CLA, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs ve bel bölgesi dışında tüm uzuvlara maksimum koruma sağlandı. Arkadan çarpmalarda da boyun bölgesine sağladığı maksimum koruma ile Mercedes-Benz CLA Euroncap çarpışma testlerinden 5 yıldız ile ayrıldı.





» Karşılaştırma - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
karsilastirma


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 06:14.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.Com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.Com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.Com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.Com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv