Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Hayatın İçinden Motorlu Araçlar Otomobil

Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208

 Otomobil forumunda yer alan Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208 konusu, Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208 Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208 Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208 206 ve 207 neslinin devamı olan Peugeot 208'in "Downsizing" akımı ile hacimce küçülen 1.0 lt VTİ motorlu versiyonu, ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 14-Mart-2014, 09:37   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Önemli Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208

Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208

Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208



206 ve 207 neslinin devamı olan Peugeot 208'in "Downsizing" akımı ile hacimce küçülen 1.0 lt VTİ motorlu versiyonu, Haberler.com'da test konuğu oldu. Baz versiyonu olan Access paketiyle Esad Sivri kaleme aldı. İşte yeni Peugeot 208…

PEUGEOT 207'DEN İZLER VAR

Geriye doğru uzanan far tasarımına sahip Peugeot 208′in ön yüzünde 207 ile tanıştığımız geniş ızgara bölümü biraz daraltılıp logo ile ızgara arasına marka ismi yazılmış. Peugeot 208′de LED gündüz farları Access donanım seviyesinde bulunmuyor. Bu farlar araçta Active donanım paketinden itibaren sunulmakta.

SADE BİR TASARIMA SAHİP

Sade bir tasarıma sahip yan kısımda gövde rengi olmayan kapı kolları göze batmıyor değil. Bumerang şeklindeki stoplar öne doğru uzanırken, içerisinde yer alan park lambaları çizgiler halinde yanmakta. Peugeot logosunun yanı sıra, kromajlı çıta üzerinde yer alan Peugeot yazısı marka kimliğine katkı sağlamış. Tombul ve geniş tampon aracı şirin göstermiş.

YAKIT TASARRUFU SAĞLIYOR

Peugeot 208, önceki nesliyle aynı platformda olmasına rağmen yaklaşık 110kg daha hafifleyerek 975 kg boş ağırlığa düşmüş. Bu rejim araca yakıt tasarrufu olarak yansımış. Genelde her yeni modelde uzayan boyutlara sahip olan B segmenti modellerinin tersine dış boyutlarında 70 mm kısalarak 3.962 mm uzunluğa kavuşurken aynı zamanda selefine göre 10 mm alçalarak 1.460 mm yükseklik değerine gerilemiş.

ARACIN İÇİ HAREKETLENDİRİLMİŞ

Aracın içine girdiğimizde sade tasarımda piyano siyahı ile hareketlenme görmekteyiz. Konsolun üst bölümüne alınmış olan ses sistemi ve altında dışarıya doğru bombeli bir şekilde duran havalandırma kanalları göz çarpmakta. Active donanım paketinde opsiyonel olan, Allure'da ise standart gelen 7 inçlik dokunmatik ekranlı SMEG multimedya sistemi maalesef Access paketli test aracımızda bulunmamakta.

KEYİFLİ BİR SÜRÜŞE İMKAN SAĞLIYOR

Alışık olmadığımız derecede küçük olan direksiyon simidi dar yollarında hızlı manevralar yapmanıza ve keyifli bir sürüş geçirmenize imkan sağlıyor. Dikkatli olun bağımlılık yapabilir. Araç hareket ettiğinde otomatik devreye giren araç kilit düğmesinin hemen altında klima sistemi yer almakta. Bu klima sisteminin başarılı bir performansa sahip olduğunu söyleyebiliriz.

TEYP OLDUKÇA DEMODE

Seviyesi yükseltilen gösterge paneli ile aranıza direksiyon giriyor. Bunun önüne direksiyonu aşağı indirerek geçebiliyorsunuz ama bu alışılması zaman isteyen ve aracı satın almadan önce deneyim gerektiren bir durum olduğunu söylemek isteriz. Oldukça demode olan teyp, kokpitin en gözde yerinde olması görsellik açısından negatif bir algı oluşturuyor. CD'den MP3 çalmasının yanı sıra Aux bağlantısıyla harici bir kaynaktan müzik dinlenememesi büyük eksiklik.

GENİŞ BİR ARKA ALAN SUNUYOR

Piano black kaplamalar, kapı kolları gibi vites topuzu üzerinde de kendisine yer bulmuş. Vites topuzu daha önce 301′de gördüğümüz vites topuzunun aynısı. Kapı içlerinde yer alan ceplerin çok da büyük olduğunu söylemek mümkün değil. Ama ön ve arka kapıya da yarım litrelik su şişesini rahatlıkla sığdırabiliyorsunuz. Aks mesafesi değişmemesine rağmen daha geniş bir arka alan sunan 208′in baş ve diz mesafeleri kendi segmenti için yeterli rahatlığı sunuyor.

DİKİZ AYNALARI MANUEL

Dikiz aynaların elektrikli değil de hala manuel olarak ayarlanıyor olması aracın en büyük eksikliklerinden biri. 4 hoparlörün hepsi ön kapıda yer alıyor. Arka kapılarda hoparlör bulunmaması yine sayacağımız başka bir eksiklik. 1.0 lt bir motora sahip test aracımızın motorundan gelen ses "Ben güçlüyüm diyor" özellikle 2.500 devirden sonra iyice tahrik edici bir ses çıkarttığını söyleyebiliriz.

ŞEHİRDIŞI KULLANIMLARDA YAKIT TASARRUFU SAĞLIYOR

İlk kez 208'de kullanılan EB kodlu bu 1.0 litrelik motor, tamamen PSA Grubu tarafından tasarlanmış. Motor bloğunda, sürtünmeler farklı teknolojilerin kullanımı sayesinde %30 azaltılmış. 1.0 litrelik atmosferik 1.0 VTi motor, 6.000 devirde 68 beygir güç üretirken, 3.000 Nm'de maksimum 95 Nm torkunu verebiliyor. 0′dan 100 km/s hıza 14 saniyede ulaşan Peugeot 208 1.0 VTi, 5 ileri manuel vites ile eşleştirilmiş. Performans olarak hacmine göre oldukça başarılı olan bu ünite, şehiriçi kullanımında 100 km'de 5.4 lt yakıt tüketimi sunarken, şehirdışı ve sakin kullanımda 4.6 lt'lere kadar düşmekte.

Haberler.com okurları için test ettiğimiz Peugeot 208 Access 1.0 VTİ test aracımız 36.900 tl'lik anahtar teslim fiyatı ile satılmakta.





» Yeni Teknolojisiyle Peugeot 208 - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
208, peugeot, teknolojisiyle, yeni


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:25.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv