Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Hayatın İçinden Motorlu Araçlar Otomobil

Mazda 3 Coupe Sedan

 Otomobil forumunda yer alan Mazda 3 Coupe Sedan konusu, Mazda 3 Coupe Sedan Mazda 3 Coupe Sedan Mazda 3 Teknik Özellikleri : yeni Mazda 3, markanın ilk olarak CX5 ve 6 modellerinde uyguladığı Kodo tasarım anlayışını; ön ızgarası, şık ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 01-Nisan-2014, 19:09   #1 (permalink)
Fox
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Ünlem Mazda 3 Coupe Sedan

Mazda 3 Coupe Sedan

Mazda 3 Teknik Özellikleri :

yeni Mazda 3, markanın ilk olarak CX5 ve 6 modellerinde uyguladığı Kodo tasarım anlayışını; ön ızgarası, şık farları ve kaslı ön çamurlukları ile belli ediyor. Aracın arka tasarımda ise bagaj üstü spoileri, çift egzost çıkışı ve çamurluklara doğru uzanan arka farları sportif görünüme destek oluyor. Yeni Mazda 3′ün 4465mm’lik uzunluğu, 1795 mm’lik genişliği, ve 1450 mm yüksekliği agresif görüntüye destek olurken, segmentinin en iyi değerleri arasında yer alan 2700 mm’lik aks mesafesi, iç mekanın genişliğine katkı sunuyor. Yeni Mazda 3′ün 350 litrelik bagaj hacmi biraz küçük olsa da arka koltukların yatırlılmasıyla 1250 litreye ulaşması avantaj sağlıyor. Yerden yüksekliği 155 mm olan yeni Mazda 3′ün ön iz açıklığı 1555 mm iken arka iz mesafesi 1560 mm. Ön koltuklarında 981 mm ve arka koltuklarında 955 mm baş mesafesi sunan yeni Mazda 3 ön koltuklarında 1452 mm arka koltuklarında ise 1382 mm omuz mesafesi sunuyor. Aliteli bir iç mekana kavuşan yeni Mazda 3 yeni gösterge paneli, saten krom trimler, piyano siyahı kaplamalar, deri-kumaş veya deri koltuklar ve Bluetooth / USB / AUX bağlantısı ile akıllı telefonlara ve internete erişim olanağı sunan yeni bir bilgi-eğlence sistemine sahip olacak. Mercedes A serisindeki andıran orta konsoldaki aktif sürüş ekranı da yeni Mazda 3′ün yeniliklerinden.
Dört farklı motor seçeneğine sahip olacak yeni Mazda 3′te tek dizel motor seçeneği sunuluyor. Tümü SKYACTIV teknolojisine sahip olan motorlardan benzinli olanlar 1.5 ve 2.0 litre hacimlerindeyken dizel seçenek ise 2.2 litre hacminde. Sıkıştırma oranı 14 olan tüm motorların bu değeri dizel motora göre çok düşük olmasına karşın benzinli bir motora göre çok yüksek olmasıyla dikkat çekiyor. Ülkemiz vergi dilimine uygun olan tek seçenek olan 1.5 litrelik benzinli motor 6000 devirde 100 hp ve 4000 devirde 150 Nm tork üretiyor. Sadece 6 ileri oranlı manuel ile sunulan 1.5 litrelik motora sahip Mazda 3′ün ağırlığı ise 1190 kg olarak açıklanıyor. 0′dan 100 km/s hıza 10.8 saniyede ulaşan aracın son hızı ise 182 km/s.
2.0 litre hacimli benzinli motorun ise iki farklı güç seçeneği bulunuyor. Hem altı ileri manuel hemde 6 ileri otomatik şanzıman seçeneklerine sahip ilk 2.0 litrelik seçenek 6000 devirde 120 hp ve 4000 devirde 210 Nm tork üretiyor. 1205 kg ağırlığındaki bu motorun manule şanzımanlı versiyonu 0′dan 100 km/s hıza 8.9 saniyede ulaşırken maksimum 195 km/s hıza erişebiliyor. 1240 kg ağırlığındaki otomatik şanzımanlı versiyon ise 0′dan 100 km/s hıza 10.4 saniyede ulaşırken maksimum 194 km/s hıza çıkabiliyor.
Yine 2.0 litre hacimli ancak i-ELOOP adı verilen fren enerjisi kazanım sistemine sahip diğer seçenek 6000 devirde 165 hp ve 4000 devirde 210 Nm tork üretiyor. Sadece 6 ileri oranlı manuel şanzıman ile sunulan aracın ağırlığı ise 1220 kg. Araç 0′dan 100 km/s hıza 8.1 saniyede ulaşırken maksimum olarak 210 km/s hıza ulaşıyor.
Hem 6 ileri oranlı manuel hem de 6 ileri otomaitk şanzıman seçenekleri sunan SKYACTIV-D adlı 2.2 dizel motor 4500 devirde 150 hp güç ve 1800 devirde 380 Nm tork üretiyor.
1320 kg ağırlığındaki manuel şanzımanlı versiyon 0′dan 100 km/s hıza 8.1 saniyede ulaşırken 1330 kg ağırlığındaki otomatik şanzımanlı versiyon aynı hıza 9.7 saniyede çıkabiliyor. Manuel şanzımanlı versiyonun son hızı 210 km/s iken bu değer otomatik şanzımanlı versiyonda 201 km/s olarak veriliyor. Yeni Mazda 3′ün tüm benzinli motorları Euro5 emisyon normlarını karşılarken dizel seçenek Euro6 normlarını karşılamasıyla öne çıkıyor.
Önlerde MacPherson süspansiyon ve arkalarda çok bağlantı kollu sisteme sahip yeni Mazda 3′te daha kararlı sürüş ve daha fazla yol konforu için yaylar, amortisörler ve denge çubukları elde geçirilmiş. Aynı zamanda daha hassas sürüşler için elektrikli hidrolik direksiyon sistemine sahip aracın fren sistemi önlerde 295 mm çaplı havalandırmalı disklerden arkalarda ise 265 mm çaplı dolu disklerden oluşuyor. Sadece 1.5 litrelik motora sahip olan araçlarda ön disklerin çapı 280 mm. Güvenliğinde ön plana alındığı yeni Mazda 3′te, uzun far asistanı, kör nokta uyarı sistemi, ilerideki trafik sıkışıklığı uyarı sistemi, şehirde güvenlik fren sistemi ve radar destekli seyir kontrol sistemleri gibi özellikler sunulacak.
Mazda 3 ülkemize 1.5 litrelik Skyactiv-G motorun özel olarak geliştirilen 120 hp güç ve150 Nm tork üreten versiyonuyla gelecek. hem 6 ileri manuel hem de 6 ileri otomatik şanzıman seçeneklerine sahip olacak Mazda 3 1.5 120 hp’nin manuel versiyonu 0′dan 100 km/s hıza 10.4 saniye ulaşırken, maksimum hızı ise 191 km/s. Otomatik şanzımanlı versiyon ise 0′dan 100 km/s hıza 11.7 saniye ulaşırken, maksimum hızı ise 181 km/s.
SKYACTIV Teknolojisi’nin yeni modeli
Mazda3, son 10 yılda Mazda’nın global satışlarının neredeyse üçte biri olan 3.5 milyonluk global satış adediyle, şirket planlarının önemli bir parçasını oluşturuyor. Modelin 2003′te gerçekleştirilen lansmanından bu yana 130′dan fazla ödül kazanan Mazda, bu önemli segmentte çıtayı bir kez daha yükseltiyor. Yeni Mazda3, KODO tasarımına ek olarak, maksimum konfor ve kullanışlılık elde etmek amacıyla tamamen yeniden tasarlanan bir kabine sahip. Mazda, yeni modeli için bir araç içi bağlantı konsepti de sunuyor. Diğer özelliklerinin yanı sıra, AhaTM radyosuna sahip olan bu model, C segmentinde yolcularını online ortama taşıyan ilk araçlardan biri.
Yeni Mazda3, keyifli bir sürüşün yanısıra yakıt ekonomisi sunma ve güvenli araçlar üretmeye yönelik Mazda stratejisi Sürdürülebilir Zoom-Zoom’un uygulandığı en yeni model. Dünyanın en hızlı rölantide durma sistemi olan i-stop ve Mazda’nın fren enerjisi yenileme sistemi olan i-ELOOP’un da sunulduğu Yeni Mazda3, yeni motorları ve şanzımanları sayesinde etkileyici bir performansa sahip. Kompakt boyutlarıyla, SKYACTIV Teknolojilerinin uygulandığı 6. Nesil araçların en yeni üyesi olan Yeni Mazda3′ün Türkiye’de 2014 yılı itibariyle satışa sunulması planlanıyor.
KODO Tasarım Dili
Felsefesini doğadaki hareket formlarından alan KODO: Hareketin Ruhu tasarım dilinin şekillendirdiği Yeni Mazda3, bir önceki model ile aynı uzunlukta olmasına rağmen genişliğindeki 40 mm’lik artış ve yüksekliğindeki 20 mm’lik azalma ile daha spor ve daha kompakt. Aks mesafesindeki 60 mm’lik artış ise Yeni Mazda3′e güçlü bir duruş ve ferah bir iç mekan kazandırıyor. 16 ve 18 inçlik yeni jant seçenekleri ile Yeni Mazda3 benzersiz bir duruş sergiliyor.
Mazda Yeni Mazda3 ile, sürücü odaklı olarak geliştirilen yeni kabin tasarımının da lansmanını yapıyor. Göz hizasına yerleştirilen Aktif Sürüş Ekranı sayesinde sürücünün en önemli bilgileri zahmetsizce edinmesi sağlanırken yolcular için de keyifli ve konforlu bir iç ortam sunuluyor.
Yeni Mazda3 aynı zamanda Mazda’nın yeni mobil bağlantı konseptini de tanıttığı ilk model. 7 inçlik dokunmatik WVGA ekranı ve bulut tabanlı AhaTM platformu ile geniş bir mobil içerik yelpazesini güvenli bir şekilde aracın içine kadar getiriyor.
SKYACTIV-G 1.5L benzinli motor
Sedan ve hatchback gövde seçeneklerine sahip olan Yeni Mazda3′te 120PS (88kW) gücünde 1.5L benzinli motor, her ikisi de 6 ileri vitesli olan manuel ve otomatik şanzımanlarla birlikte sunulacak. 14:1 ile dünyanın seri üretimi yapılan en yüksek sıkıştırma oranına sahip motorları olan ve standart olarak dünyanın en hızlı rölantide durma sistemi olan i-stop’u içeren SKYACTIV-G serisinin yeni üyesi olan bu motor, 150 Nm’lik bir maksimum tork sunuyor.
i-ELOOP ve i-Activesense
Mazda’nın ilk olarak Yeni Mazda6 ile tanıttığı eşsiz fren enerjisi yenileme sistemi i-ELOOP ve en ileri aktif güvenlik ve yaya odaklı pasif güvenlik teknolojilerini bir araya getiren i-Activesense de Yeni Mazda3′ü segmentteki rakiplerinden bir kaç adım öne çıkaran özelliklerden bazıları.






» Mazda 3 Coupe Sedan - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Alt 01-Nisan-2014, 19:38   #2 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart Cevap: Mazda 3 Coupe Sedan

Renault Megane'nin aynısı.





» Mazda 3 Coupe Sedan - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
coupe, mazda, sedan


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:39.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv