Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Erkekce Vücut Geliştirme & Body

Rüzgar Gibi Hızlı

 Vücut Geliştirme & Body forumunda yer alan Rüzgar Gibi Hızlı konusu, Rüzgar Gibi Hızlı Rüzgar Gibi Hızlı Örümcek ağı tutmuş metotlar, size bir fayda sağlamayacaktır. Daha uzağa, daha hızlı koşmak için hazırladığımız ipuçlarını takip edin. Erkekler yeryüzüne geldiğinden beri sürekli koşuyor. ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 09-Şubat-2014, 01:19   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Tamir Çark Rüzgar Gibi Hızlı

Rüzgar Gibi Hızlı

Örümcek ağı tutmuş metotlar, size bir fayda sağlamayacaktır. Daha uzağa, daha hızlı koşmak için hazırladığımız ipuçlarını takip edin.


Erkekler yeryüzüne geldiğinden beri sürekli koşuyor. Peki, yüzyıllardır bunu yapmamıza rağmen neden hala doğru koşamıyoruz? Bunun birçok sebebi var: Masa başı işleri, trafikte geçirilen saatler, koltukta yatarak izlediğimiz filmler… Kısacası kaslarımızı hareket ettirmeden yaptığımız bütün aktiviteler.

Ancak artık kötü günler geride kaldı. Bu yazıyı okuduktan sonra koşu antrenmanlarınızdan daha çok faydalanabileceksiniz.

En çok ve en hızlı yağ yakabileceğiniz kardiyo metodu koşmaktır. Doğru tekniklerle bu antrenmanı çok daha etkili bir hale getirmek de mümkün. Saliselerin bile büyük önem taşıdığı atletizmi düşünürsek, birçok bilim adamının ve antrenörün daha etkili teknikler geliştirmek için çalışması sürpriz olmasa gerek.

Mesela, Atina Olimpiyatları’nda koşulan maratonda gümüş madalya kazanan Meb Keflezighi’nin uyguladığı metotlar, aynı başarıyı 70’lerde kazanan Bill Rodger’ın zamanında daha bulunmamıştı bile. Anlayacağınız, gelişen tekniklerden sizin de faydalanmanız mümkün. Nasıl mı? Vakit kaybetmeden sizi bu tekniklerle tanıştırmaya başlayalım isterseniz.


ESKİ ANLAYIŞ: Koşma biçiminiz doğuştan gelen bir şeydir.
YENİ ANLAYIŞ: Stilinizi değiştirerek daha iyi bir koşucu olabilirsiniz.

Üst düzey koşucular bizden daha etkili bir şekilde koşar; hem daha hızlı hem de daha az enerji harcayarak… Son zamanlara kadar, antrenörler ve spor bilimciler koşu stillini değiştirmenin amatör koşucular için imkânsıza yakın olduğunu düşünüyordu. Ancak son bilimsel çalışmalar herkesin daha etkili bir stile geçiş yapmasının mümkün olduğunu gösteriyor. Tek ihtiyaç olan, biraz disiplin, sabır ve bolca bilgi… Koşu tekniğinizi adım adım düzeltmeniz gerekeceği için sabır sizin en büyük dostunuz olmalı. İşte daha etkili bir koşu stili için atmanız gereken 3 adım.

1.Daha kısa adımlar: Araştırmalara göre her 10 koşucudan 8’i koşarken gereğinden fazla uzağa adım atıyor. Bu da boş yere daha fazla enerji harcamanıza neden olan bir hata. Üstelik daha hızlı koşmanıza da yaramıyor. Bu hatayı düzeltmek için koşarken vücudunuzu hafifçe öne doğru yatırmanız yeterli. Böylece adımınızı ister istemez biraz daha kısaltmış olacaksınız.

2.Yerçekimini lehinize çevirin: Ayağınızın yerle temas ettiği süreyi mümkün olduğunca kısa tutmaya çalışın. Koşarken, ayağınız yere değdiği anda onu tekrar yukarı çekmeye konsantre olun. Tipik bir koşucu bunu ayağını yere değdikten sonra düşünür ve zaman kaybeder.

3. Daha az sekin: Kafanızın birkaç santim üzerinde alçak bir tavan olduğunu düşünün. İstediğiniz aşağı yukarı gitmek değil, ileri gitmek. Bu metot sizin daha çabuk ileri gitmenize yardımcı olacak.


ESKİ ANLAYIŞ: Hız, sadece ve sadece kısa mesafe koşucuları içindir.
YENİ ANLAYIŞ: Hız antrenmanları herkesin işine yarar. Amatörlerin bile…

Antrenmanlarınızda kendinizi biraz daha fazla zorlamanızdan bir zarar gelmez. Elit koşucular antrenmanlarının %20’lik bölümünde yarışlardakinden daha yüksek hızlarda koşar. Bunun amacı daha çok kas lifini harekete geçirmektir. Ayrıca, bu metot vücudunuzun aerobik kapasitesini artırarak koşu etkinliğinize ve hızınıza pozitif şekilde yansır.


ESKİ ANLAYIŞ: Yokuş yukarı koş, aşağı doğru yürü.
YENİ ANLAYIŞ: Yokuş aşağı koş, yukarı doğru yürü.

Yokuş aşağı koşmak, elit koşucuların antrenmanlarında mutlaka yer verdikleri bir çalışmadır. Bu, bacaklarınıza binen yükü, dolayısıyla dayanıklılıklarını artırır; tabii abartmadığınız sürece. Yokuş aşağı koşmak aynı zamanda kaslarınızı daha hızlı hareket ettirme yolunda geliştirmenizi sağlar. Haftada bir ya da iki kere hafif tempolu bir koşunun ardından 4-6 defa yokuş aşağı depar atın. Her biri aşağı yukarı 20 saniye sürsün.


ESKİ ANLAYIŞ: Daha hızlı olmak için daha güçlü olmak gerekir.
YENİ ANLAYIŞ: Patlayıcı kuvvet sizi daha hızlı yapar.


ESKİ ANLAYIŞ: Her koşu iyi bir çalışmadır.
YENİ ANLAYIŞ: Antrenmanlarınız boyunca “Bir zor-bir kolay” metodunu uygulayın.

Çalışmalarınızın ne kadar zorlayıcı olduğunu anlamak için 1’den 10’a kadar bir gösterge çizelgesi oluşturun. Eskiden koşucular bütün antrenmanlarını 5 ve civarında derecelerde yaparlardı. Zamanın koşucuları ise farklı bir metot kullanıyor. Bu metoda göre günümüzün koşucuları bir gün zor seviyede (8-9) çalışırken, bir sonraki antrenmanlarının seviyesini ise 3’ten yukarı çıkarmıyor.

Neden mi? En büyük fitness kazanımları en zor antrenmanlarla elde edilir. Ancak her antrenman yaptığınızda da sınırlarınızı zorlayamazsınız. Bu yüzden bir kolay bir zor antrenman metodunu uygulamanız en iyisi. Zor çalışma yaptığınız günlerde limitlerinizi zorlayacak, sonraki hafif antrenman gününde de aktif olarak dinlenme şansı bulacaksınız.


ESKİ ANLAYIŞ: Planından şaşmamalısın. Disiplinini kaybedersen bitersin.
YENİ ANLAYIŞ: Disiplinini kaybetmemek önemli ancak esas motivasyonu kaybetmemek gerekiyor.

Birçok koşucu için antrenman planlarında herhangi bir değişiklik yapmak söz konusu bile değildir. Ancak bazı yeni nesil koşucular bunun yerine ‘antrenman fırsatçılığı’ metodunu kullanıyor. Nasıl mı oluyor? Buyurun… Bu yöntemin temelinde kendinizi iyi hissettiğiniz günlerde sınırlarınızı daha çok zorlamanız yatıyor. Tabi nasıl hissettiğinizi ve vücudunuzun durumunu ancak koşmaya başladıktan sonra daha iyi anlayabilirsiniz. Bunun için, bir antrenmana çıktığınızda elinizin altında iki farklı plan olsun. A planında zor bir antrenman, B planında ise daha kolay bir program olsun. A planını uygulamaya koymak niyetiyle koşmaya başlayın, antrenmanın başında kendinizi iyi hissediyorsanız, devam edin. Eğer çabuk yorulacağınızı hissederseniz hafif bir koşu yapacağınız B planına geçin. Bunu kendinizi gerçekten iyi hissetmediğinizde yapın. Aksi takdirde planınıza sadık kalın. Tabii bu metodu uygulayabilmek biraz disiplin isteyen bir iş.





» Rüzgar Gibi Hızlı - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
gibi, hizli, ruzgar


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:59.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.Com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.Com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.Com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.Com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv