Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Erkekce Vücut Geliştirme & Body

Yüzme Dersleri

 Vücut Geliştirme & Body forumunda yer alan Yüzme Dersleri konusu, Yüzme Dersleri Yüzme Dersleri Yüzme konusunda iki alternatifiniz var. Ya suya girip bıcı bıcı yapacaksınız ya da sağlam bir antrenman. BUNLARA DİKKAT Her antrenmanda olduğu gibi yüzme antrenmanından önce de ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 18-Şubat-2014, 16:07   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Tamir Çark Yüzme Dersleri

Yüzme Dersleri

Yüzme konusunda iki alternatifiniz var. Ya suya girip bıcı bıcı yapacaksınız ya da sağlam bir antrenman.





BUNLARA DİKKAT
Her antrenmanda olduğu gibi yüzme antrenmanından önce de kesinlikle ısınma hareketleri yapılmalıdır. Bunun için bir kaç hafif esneme egzersizi yaparak suya girin ve serbest stilde 100 metre kadar çok hafif tempoda yüzün.
HER KASINIZI ÇALIŞTIRIN
Yüzmenin bütün kas gruplarını çalıştıran bir antrenman olduğunun söylenmesi boşa değil. Serbest stilde hem pektoral (göğüs kafesi çevresindeki kaslar) ve triceps kaslarınızı hem de omuz ve quadriceps (uyluk) kaslarınızı çalıştırırsınız. Kurbağalama stilde de pektoral kaslar, triceps, biceps ve kasık bölgesi aktiftir. Kelebek stil yüzüşle saydığımız bütün bu kaslara, karın kasları da eklenir.
DOĞRU POZİSYONU ALIN
Her kulaç atışınızda vücudunuzun da ona göre pozisyon alması gerekir. Örneğin, sağ kolunuzu öne doğru uzattığınızda vücudunuzun sağ tarafı, soldan daha aşağıda olmalı ve sol kolunuz, sağ ile 180 derece açı oluşturacak şekilde arkanızda olmalıdır. Yani bir kolunuz suya girerken diğeri aynı anda sudan çıkmalı.
NEFESİNİZİ İYİ KULLANIN
Nefes alışverişinizin de bir ritmi olmalı. Örneğin, üç kulaçta bir nefes almak en çok kullanılan yöntemdir. Birçok amatör yüzücü nefes almak için gereğinden fazla çaba sarfeder ve yüzme tekniğini kaybeder. Yapmanız gereken kafanızı boynunuzdan itibaren hafifçe kaldırarak nefes almanız.
ANTRENMAN
Yüzmek vücudunuzdaki bütün kas gruplarını çalıştıran, aynı zamanda yağ da yakabileceğiniz en ideal antrenman metodlarından biri. Eğer siz de vücudunuzu forma sokmak için spor salonlarında kardiyo yapmaktan sıkıldıysanız, hazırladığımız yarım saatlik 3 antrenmandan birini seçin. Üç antrenmana başlamadan evvel de stretching ve yavaş tempoda birkaç tur yüzmeyle ısınmayı unutmayın.
KISA DAYANIKLILIK
Isınmak için önce 200 metre kadar oldukça hafif tempoda yüzün. Daha sonra hızınızı artırarak 200 metre kadar yine serbest stilde yüzün. Antrenmanın esas zor bölümü şimdi başlıyor. Bundan sonra hiç durmadan 200 metre boyunca tüm kapasitenizle yüzün ve bu turu üç kez daha tekrarlayın. Bu 200 metrelik 3 turunuz bittikten sonra 100 metre kadar hafif tempoda yüzün ve çalışmayı bitirin.
DOĞAÇLAMA İDMAN
Antrenmana iki kere 200 metreyi hafif tempoda yüzerek başlayın. Bu ısınmadan sonra ortalama bir tempoda yüz metreyi 5 defa yüzün. Aralarda en fazla 30 saniye dinlenin. Bu beş turdan sonra hızlı tempoda 7 defa 75 metre yüzün. Aralarda sadece 20 saniye dinlenin. Daha sonra temponuzu azaltmadan iki defa yüz metre yüzün. Bu iki tur arasında sadece 30 saniye dinlenin ve 100 metrelik yavaş tempodaki warm-down yüzüşüyle antrenmanı bitirin.
KARDİYO / DAYANIKLILIK
800 metre boyunca serbest stilde yüzün. Her 200 metrede bir temponuzu biraz daha artırın. Daha sonra 50 metre sadece bacaklarınızı kullanarak yüzün. Ardından 400 metre (yine her 100 metrede temponuzu artırarak) serbest stil yüzün ve yine 50 metrelik kick (sadece bacaklarla) yüzüşüne geçin. Bir dakika dinlendikten sonra bu kez serbest stil mesafesini 200 metreye indirin ve bundan sonra yine 50 metrelik kick stiline geçin. Antrenmanı 5×50 metre serbest stil yüzerek ve aralarda 30 saniye dinlenerek bitirin.





» Yüzme Dersleri - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
dersleri, yuzme


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:23.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.Com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.Com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.Com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.Com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv