Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Erkekce Vücut Geliştirme & Body

Spor Yapmanın Faydaları Yararları

 Vücut Geliştirme & Body forumunda yer alan Spor Yapmanın Faydaları Yararları konusu, Spor Yapmanın Faydaları Yararları Spor Yapmanın Faydaları Yararları Spor Yapmanın Faydaları Yararları Sıhhatinizin değerini anlamanıza yardımcı olur. Hayat kalitenizi arttırmanıza ve geliştirmenize yardımcı olur. Fiziksel performansınızı geliştirir. Kalp rahatsızlığı rizikonunu ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 21-Nisan-2014, 18:01   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Giriş Spor Yapmanın Faydaları Yararları

Spor Yapmanın Faydaları Yararları

Spor Yapmanın Faydaları Yararları

Sıhhatinizin değerini anlamanıza yardımcı olur.

Hayat kalitenizi arttırmanıza ve geliştirmenize yardımcı olur.

Fiziksel performansınızı geliştirir.

Kalp rahatsızlığı rizikonunu azaltır.

Maksimum oksijen kapasitenizi arttırır.

Yüksek tansiyon rizikonunu veya ilerlemesini azaltır.

Yüksek tansiyonu olanların, tansiyonu kontrol altında tutmasına yardımcı olur.

Kandaki Triglycerid düzeyinin azaltır.

Kandaki iyi kolestrolu (HDL) artırır.

Dinlenme kalp atımını düşürür.

Kalp - damar dolaşımını geliştirir.

Anaerobik eşiği arttırır, bu da tez yorulmayı ve dolayısıyla kanda laktik asit birikiminin erken oluşmasını engeller.

Kalp rezervini artırır.

Kalbinizin bir atımda vücuda pompaladığı kan miktarını artırır.

Vücut ısınızı soğutma için, deri yüzeyine ihtiyaç duyulan kan akış yeteneğini artırır.

Akciğer kapasitenizi arttırarak, oksijenin akciğerlerden kana geçebilme yeteneğini arttırır.

Kalp krizi geçirdikten sonra, hayatta kalma talihinizi arttırır.

Koronerde kan pıhtılaşma hassasiyetini düşürür.

Kandaki yoğunlaşmayı azaltır

Kalbinizin daha verimli pompalama işlevini yapmasını sağlar

Kanınızın kan plazma hacmini genişletir.

Orta düzeyli egzersizler esnasında, kalp atım sayısını düşürür.

Anormal nabız atım gücenmelerini azaltır.

Adalelerinizin kandan oksijen çıkarma yeteneğini artırır.

Çarpıntı rizikonunu azaltır.

Çok çeşitli sebeplere bağlı baş ağrılarından kurtulmanızı sağlar.

Gebelikte karşılaşılan bir hayli rahatsızlıklardan (ör. kabızlık, belağrısı, mide ekşimesi gibi) kurtulmanızı sağlar.

Sıcaklığa karşı tahammülünüzü artırır.

Kaygı ve evhamlarınızı azaltır.

Streslerden savunmaya ve kurtulmaya yardımcı olur.

Vücudun üst solunum yolları enfeksiyonuna karşı direncini artırır.

Şeker hastalığınızın gelişme rizikonunu azaltır.

Şeker hoşgörünüzün gelişmesini sağlar.

Prostat kanserinin gelişme rizikonunu azaltır.

Sigarayı bırakmanıza yardımcı olur.

Bağırsak kanserinin gelişme rizikonunu azaltır.

Göğüs kanserinin gelişme rizikonunu azaltır.

Eklem rahatsızlıklarından dolayı, eklemlerin bozulma oranını yavaşlatır.

Kan şekerinin kontrol altında tutulması için ihtiyaç duyulan insulin miktarının düşürülmesine yardımcı olur.

Yüksek tansiyona bağlı ciddi komplikasyonlara maruz kalma oranını azaltır.

Yaralanmalara karşı savunmayı sağlar.

Eklemlerdeki kıkırdak dokunun yoğunluğunu arttırır.

Stresle başa çıkmanıza yardımcı olur.

Bağışıklık sisteminizin iyi şekilde çalışmasını geliştirir.

Kabızlıktan kurtulmanıza yardımcı olur.

Çöküntünün hafifletilmesine ve atlatılmasına yardımcı olur.

Soğuk ortamlara ivedi adapte olma yeteneğinizi artırır.

Bel ağrılarının hafiflemesine ve kurtulmanıza yardımcı olur.

Bel ağrılarından doğan sıkıntıların azalmasını sağlar.

İnsuline karşı,doku duyarlılığını artırarak, kan şekerinin daha iyi kontrol edilmesine yardımcı olur.

Yüksek tansiyonu kontrol için alınan ilaçların, yan tesirlerine karşı koymaya yardımcı olur.

Eklem esnekliğini savunur ve gelişmesine yardımcı olur.

Şayet yüksek tansiyonunuz varsa, bunu kontrol etmek için aldığınız ilaç ihtiyacını 20 - 30 % azaltır.

Kemik erimesi hastalığı rizikosunun gelişmesini azaltır.

Zihinsel uyanıklılığınızı artırır.

Yaşa bağlı olarak oluşan kemik bozulmalarının yavaşlamasına yardımcı olur.

Endometriyoya karşı riski azaltır.

Eklem rahatsızlıklarından doğan acılara karşı koyma toleransınızın artmasını sağlar.

Kilonuzu korumanıza veya kilo kaybetmenize yardımcı olur. Sadece diyet yaparak değil.

Yaratıcılık gücünüzün artmasına yardımcı olur.

Yağsız vücut dokularınızın korunmasına yardımcı olur.

Sağlık harcamalarının ve ilaç kullanımının azalmasına yardımcı olur.

Yabancı madde kullanımı ile mücadeleye yardımcı olur.

Fazla kalorilerin yakılmasına yardımcı olur.

Yüksek oranda gıda tüketmenizi sağlar, fakat buna rağmen, kalori dengenizin aynı kalmasına yardımcı olur.

Ağır ilerleyen şişmanlığa karşı korur.

Denge ve koordinasyonunuzun gelişmesine yardımcı olur.

İştahınızın kısa süreli etkilerle azaltılmasına yardımcı olur.

Ani kabarmaların üstesinden gelmeye yardımcı olur.

Yaşlı fertlerdeki kısa müddetli hafızaların gelişmesine yardımcı olur.

Adet kanamalarından doğan belirtilerin hafiflemesine yardımcı olur.

Genel ruhsal vaziyetinizin gelişmesini sağlar.

Kolay ve iyi uyumanıza yardımcı olur.

Kilo kaybına, bilhassa vücuttaki yağdan kaybetmenize yardımcı olur.

Kemiklerinizin kırılmalara karşı direncini ve yoğunluğunu artırır.

Dinlenme vaziyetindeki metabolik düzeyi savunmanıza yardımcı olur.

Adalesel güç düzeyinizi arttırır.

Adalesel dayanıklılık düzeyinizi artırır.

Egzersizden sonra tez toparlanabilme kabiliyetinizi artırır.

Uygun kas dengenizi korumanıza yardımcı olur.

Cinsel hayatınızın istenen doyumda ve düzeyde artmasını sağlar.

Vücudunuzun dik durmasının gelişmesini sağlar.

Egzersiz sırasında vücudun enerji elde etmede yağ kullanabilme kabiliyetini arttırır.

Solunum sistemindeki kasların gücünün ve dayanıklılığın artmasını sağlar.

İyi bir fiziksel görünüş sağlar.

Kendinize olan güven duygunuzu arttırır.

Rahat olmanıza yardımcı olur.

Kısa müddetli bilgileri belleğinizde tutma yeteneğini geliştirir.

İşveriminizi arttırır.

Bol enerji verir. Günlük hayatınızda acil vaziyetlerde ihtiyacınız olan enerjiyi sağlar ve sonradan ihtiyaç olabilecek daha fazla enerjinizi savunmanıza yardımcı olur.

Hastalıklara bağlı olarak iş günü kaybınızı azaltır.

Bağımsız hayat tarzını savunmanıza yardımcı olur.

Yeni insanlarla karşılaşmanıza ve yeni arkadaşlar edinmenize yardımcı olur.

Fiziksel zindeliğinizi geliştirerek, hayata daha yaratıcı olarak adapte olmanızı sağlar.

Aktiviteler, kemiklerin güç depolamasına ve orta şiddetli egzersizler esnasında daha fazla baskı yaparak hem daha çok güç depolamasına hem de kemik yoğunluğunun artmasını yardımcı olur.

Egzersiz, bağ ve bağ dokularını kuvvetlendirerek, yaşa bağlı olarak oluşabilecek sakatlıkları azaltır.

Evvelce hareketsiz bir hayat tarzına sahip kişilerin, yorgunluğa karşı direncini artırır ve dinçlik hissinin oluşmasını sağlar.





» Spor Yapmanın Faydaları Yararları - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Alt 21-Nisan-2014, 18:05   #2 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart Cevap: Spor Yapmanın Faydaları Yararları

Spor Yapmanın Faydaları Yararları

Egzersiz, 50 yaşından sonra bile yaşama sağlıklı, aktif yıllar ekleyebilir. Yapılan araştırmalar egzersize başlamanın asla geç olmadığını ve dinçlikte küçük bir gelişimin ölüm riskini azalttığını göstermektedir. Basit ve düzenli yürüyüşler yaşlılarda yaşamı uzatabilir. Ilımlı dinçliğe sahip olan bireyler, yüksek tansiyona sahip olsalar ya da sigara içseler bile düşük dinçliğe sahip olanlara göre daha düşük ölüm oranına sahiptirler.



Direnç (ağırlık kaldırma) antrenmanları yaşlı bireyler için önemlidir, çünkü bu çalışma azalan kas kitlesini, kemik yoğunluğunu ve kuvveti geri dönüştüren ve kötüye gidişatı azaltan tek yoldur.

Esneklik egzersizleri yaşlılığın getirdiği bozulmuş dengesizliği ve kas katılığını azaltır.

1. Hareket sistemi;

Sporun sağlığa yararlı olduğu tartışılmaz bir gerçektir, fakat sportif bir aktiviteye başlamak için gerekli olan temel bilgiler genelde yetersizdir. Yani, yaşınıza ve fizik kondisyon düzeyinize uygun spor türünü seçmek önemlidir. Hareket sistemi üzerine sportif aktivitenin çok büyük yararları açıktır. Kas düzeyinde, çalışan kasların tonusunda ve kuvvetinde artış görülür.

-sportif aktivite eklemlerin doğal genişlik derecesinin korunmasına ve gelişmesine olanak sağlar, ankiloza (eklemlerin katılaşması) karşı mücadele eder.

-beslenmeyi ve kıkırdakların devinme yeteneklerini kolaylaştırarak eklemlerin en iyi şekilde korunmasını ve bakımını sağlar,

-kemik düzeyinde; kalsiyum tutulmasını kolaylaştırır, yaşlı insanlarda sıklıkla görülen osteoporose hastalığına karşı mükemmel bir korunma aracıdır.

-kas tonusunun iyileşmesi sayesinde; sportif aktivite kalça, dizler ve özellikle omurga düzeyindeki ağrıların önüne geçilmesine olanak sağlar,

-bel ağrılarına karşı en iyi ilaçtır fakat, şayet omurganızın durumuna salık verilmeyen sporları ya da kötü jimnastik hareketleri yaparsanız, zararlı da olabilir,

2. Kalp-damar sistemi; salık verilmeyenler hariç, düzenli antrenmanlar kalp-damar sisteminin işlevi üzerine yararlı etkilere sahiptir; kas yapıda olan kalp, kasılma kapasitesini yükseltir ve büyük bir etkinlik gücüne ulaşır, böylece kan organizmanın dokularına en iyi bir şekilde dağılım gösterir. Diğer taraftan fizik aktivite iki önemli kalp-damar hastalıkları risk faktörüne karşı etkili biçimde mücadele eder; arteriyel hipertansiyonu düşürür, aterosikleroza karşı en iyi ilaçtır; dolaşımı iyileştirir ve sporcunun beslenmesine dikkatini zorunlu kılar; böylece, damar sistemi üzerine zararlı etkileri çok iyi bilinen, alkol ve sigara gibi toksik etkileri olan maddelerden uzak durulur.

Özetle;

-kalbin çalışma sistemini düzenler, efektif ve ekonomik çalıştırır,

-periferik damar direnci azalacağından kalp üzerindeki yük kalkar,

-hipertansiyon düzelir,

-dolaşım hızlanır, bundan dolayı metabolik artıkların atılımı kalaylaşır,

-pulmoner oksijenasyon yeteneği artar

3. Dış görünüm; spor bedeni geliştirir ve belli bir görünüş sağlar, fakat zayıflatmaz. Terleme ile kilo kaybı düşünülmemelidir, ter ile kaybedilen su daha sonra geri alınır. Fizik aktivite sellülite karşı etkili mücadele yöntemidir, kasları uyumlu hale getirir, aşırı kilo alımına yol açmaz (eğer body-building ile uğraşmıyorsanız).

4. Psikolojik yararlar; bu etkiler uygulanan spor türüne bağlıdır ki bunlar en az fizik etkiler kadar önemlidir. Spor;

-kendine güveni uyandırır, hırsı artırır,

-heyecanı ve stresi azaltır,

-bedenin bilincine varılır, sexsüel yaşamın düzenine katkı sağlar,

-beynin daha iyi oksijenlenmesi sayesinde, zekasal etkinliği yükseltir,

-gurup düşüncesi, bireyler arasında ilişkiler, karşılıklı olarak saygı kavramı gelişir,

-zevk alma duyusu gelişir; bu beyinden salgılanan hormonlar ile olur; endorfinler; aile ve mesleki kaygılardan kurtulmaya olanak sağlar.





» Spor Yapmanın Faydaları Yararları - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Alt 21-Nisan-2014, 18:13   #3 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart Cevap: Spor Yapmanın Faydaları Yararları

Düzenli spor yap, kanserden korun

Spor yapmak her yaştaki insanın sağlığı açısından büyük önem taşıyor. Enerji düzeyini artıran spor, hastalıklara karşı da koruyor. İşte sporun saymakla bitmeyen faydaları:



Esnekliği artırır.
Kemikleri güçlendirir.
Kilo kontrolünü sağlar.
Stresi azaltır.
Daha iyi uyumanızı sağlar.
Kalp hastalığı riskini azaltır.
Kan basıncını düzenler.
Kolesterol riskini azaltır.
Aerobik kapasitesini artırır.
Bazı kanser türlerinden korur.
Yaşam kalitesini artırır.





» Spor Yapmanın Faydaları Yararları - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
faydalari, spor, yapmanin, yararlari


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 09:00.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.Com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.Com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.Com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.Com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv