Forumana.com, Forum, Forum Sitesi, Forumlar

Forum KayıtForum Kayıt ForumForum OyunlarOyunlar MesajlarMesajlar GruplarGruplar Üye GruplarıYönetim RadyoFM DinleRadyoFM TwitterTwitter FacebookFacebook İletişimİletişim
 


Forum Forumlar Forum Sitesi Forum Grup Forum Albüm Forumları Okudum
Go Back   Forumana.Com - Forum, Forumlar, Forum Sitesi Erkekce Vücut Geliştirme & Body

50 Yaş Üzeri vücüt geliştirme Çalışmalarının Tıbbi Açıdan Önemi

 Vücut Geliştirme & Body forumunda yer alan 50 Yaş Üzeri vücüt geliştirme Çalışmalarının Tıbbi Açıdan Önemi konusu, 50 Yaş Üzeri vücüt geliştirme Çalışmalarının Tıbbi Açıdan Önemi 50 Yaş Üzeri vücüt geliştirme Çalışmalarının Tıbbi Açıdan Önemi Birçok yaşlı insan, yaşı ilerledikçe spor yapmanın öneminin çok fazla olmadığını zanneder. ...



Yeni Konu aç Cevapla
 
Seçenekler Stil
Alt 01-Ağustos-2014, 20:05   #1 (permalink)
UYARI:
Kullanıcıların Profil Bilgileri Misafirlere Kapatılmıştır. Görmek için KAYIT olmalısınız.~
Standart 50 Yaş Üzeri vücüt geliştirme Çalışmalarının Tıbbi Açıdan Önemi

50 Yaş Üzeri vücüt geliştirme Çalışmalarının Tıbbi Açıdan Önemi

Birçok yaşlı insan, yaşı ilerledikçe spor yapmanın öneminin çok fazla olmadığını zanneder. Bu son derece yanlış bir düşüncedir. Genç insanlarda olduğu gibi, 50 yaş üzeri insanlarda da devamlı ve düzenli olarak yapılan spor, fiziksel ve psikolojik rahatlama sağlamaktadır.
Kendini bırakmış kaslar, azalan dayanıklılık ve dirilik, yaşlılığın doğal belirtileri değildir. Vücutça aktif insanlar en yaşlılıklarında bile her zaman hareketli, aktif ve dinç olabilirler.
Şayet uzun süre aktivitelerden yoksun, hareketsiz bir hayat sürdüyseniz, geç kalmadınız, yeni başlayın, vücut geliştirme ve fitness için bir şeyler yapın. Göreceksiniz her şey farklı olacaktır.
Vücut geliştirme sporu ve bu sporun türevleri olarak yapılan aletli, aletsiz fitness ve ağırlık çalışmaları, her yaş grubunda uygulanabilen ve sağlığı olumlu yönde etkileyen çağdaş ve popüler yönü ile ve günümüzde çok revaçta olan çalışma aktivitelerdir. Bu konuda dünyada bütün ülkelerde son yıllarda meydana gelen gelişmeler ve insanların ilgisi şaşılacak derecede büyük boyutlara ulaşmaktadır. Yaşlanmanın vücutta meydana getirdiği birçok yıpranma, başta hareket sisteminizin temeli olan kas ve kemik dokularını etkilemektedir. Bunlara paralel olarak metabolizma yavaşlamakta, yağ dokusu artmakta, dolaşım ve solunum sistemi rahatsızlıkları başlamaktadır. Bütün bunlar, yaşam sevincini ve hayatı giderek hüzne dönüştüren olumsuz faktörlerdir. İşte insanlar her dönemde sağlıklı, zinde ve formda kalmak, yaşamı daha güzel hale getirebilmek için spora yönelmekte ve onu yaşam biçimi haline getirmektedirler.
Bugün, spora çok geniş anlamda yer veren toplumlarda, insanlar bir yaşam biçimi olarak gördükleri bu sporlar, yaşlanmaya karşı meydan okumaktadırlar ve her geçen gün genç yaşlılar, daha iyi vücut görünümü, daha sağlıklı bir yaşam için, vücut geliştirme, fitness ve aletli çalışmalara yönelmektedirler. Hata tıp dünyası da sportif rehabilitasyon ve fizik tedavi metot ve uygulamalrına, vücut geiştirme ve fitness egzersizlerini de dahil etmektedirler.
Bütün bunların dışında bugün dünya vücut geliştirme yarışmalarında, 30, 40, 50 hatta 60 ve üstü yaşlarda hem sağlık hem de form açısından hala analeri zorlayan sporcuları izleyebiliyoruz.
Vücut geliştirme, fitness ve ağırlık sporuna, uzmanların tavsiyesi ile ileri yaşlarda başlayanların çoğu, ağır hastalıklardan, kalp krizinden, duruş bozukluklarından, veya birçok fiziksel ve ruhsal rahatsızlıklardan kurtulmak ve iyileşme amacı ile başlamaktadırlar. Aslında ne amaçla olursa olsun, yaşlanma sürecini azaltmak, tüm vücut ve zihinsel fonksiyonlarınızı en üst düzeyde tutmak için vücut geliştirme ve fitness’e hemen başlayarak, tüm yaşamınızı değiştirebilir ve hayattan daha fazla zevk alıp, daha çok mutlu olabilirsiniz.
Başlama kararı verdiğinizde, bu açıkladığımız programları, ister tam bir vücut geliştirme programı olarak, isterseniz, set sayılarını ve kiloları daha az tutarak, çok tekrarlı ve dinlenme süresi kısa olmak koşuluyla, bir fitness programı şeklinde uygulayabilirsiniz. Buna göre, önceki bölümde vermiş olduğumuz programlardan başlangıç çalışmaları ile başlayıp, set sayılarını 4 değil 2 olarak yapabilir, gerekirse her gruptan birer hareket eksiltebilirsiniz. Eğer daha çok ilerlemek istiyorsanız, verilen programları aynı sıra ile 3’er set uyglamak ve gücünüzün arttığını hissettikçe set ve tekrarları aynen çalışmak yeterli olacaktır. Ancak unutmayın ki, kendinizi iyi hissettiğiniz sürece çalışma yoğunluğunu arttırabilirsiniz. Şimdilik haftada iki gün iki ayrı grubu çalışabilir ve diğer günler, kuvvet hareketleri yanında, streching ve düzenli aerobik çalışmalar ile yağ atmanızı hızlandırıp, kondisyon seviyenizi yükselterek, form kazanabilirsiniz.





» 50 Yaş Üzeri vücüt geliştirme Çalışmalarının Tıbbi Açıdan Önemi - www.forumana.com

  Alıntı ile Cevapla
Yeni Konu aç Cevapla

Yukarıdaki Konuyu Aşağıdaki Sosyal Ağlarda Paylaşabilirsiniz.

Etiketler
acidan, calismalarinin, gelistirme, onemi, tibbi, uzeri, vucut, yas


Konuyu Toplam 1 Üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:44.

Forum Künyemiz
Uyarı

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2011 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
Açılış Tarihi : 05.12.2011
Kuruluş Tarihi : 20.11.2011
Hazırlayan & Tasarlayan : Forumana.Com
 

Sosyal paylaşım platformu olan Forumana.Com sitemizde, kullanıcılar 5651 sayılı kanunun ilgili maddesine ve TCK'nın 125. maddesine göre yaptıkları paylaşımlardan sorumludur, kullanıcı kaynaklı herhangi bir durumdan Forumana.Com sitesi sorumlu değildir. Tüm hukuksal bildirimleriniz/sorunlarınız/istekleriniz ve şikayetleriniz için İletişim panelinden bizlere ulaşabilirsiniz, Forumana.Com yönetimi en geç "3" iş günü içerisinde dönüş yapacaktır. Platformumuz; kişilik ve telif hakları korunumu, illegal paylaşım ve korsanla mücadele konusunda yetkililere yardımcı olmayı ilke edinmiştir.

Forum, Forumlar, Forum Sitesi, Etiket, Sitemap, Arşiv